Søk nå: Lederutviklingsprogram for gründere

 Utvikle deg som leder og knytt nettverk med andre på tvers av bransjer. Foto: Vegard Stien.

 
 

Fra gründer til leder er programmet for deg som ønsker å utvikle praktiske ferdigheter som vil hjelpe deg med å lykkes som leder i overgangen fra etablering til vekst.


For tredje gang arranger Kupa lederutviklingsprogrammet "Fra gründer til leder" i samarbeid med AFF, som er Norges største ledelse- og organisasjonsutviklingsmiljø. Programmet er støttet av Samfunnsløftet til Sparebank 1 Nord-Norge og Innovasjon Norge.

Gjennom dette lederutviklingsprogrammet vil du få en helhetlig forståelse av ledelse på både individ- og organisasjonsnivå, samt utvikle praktiske ferdigheter som vil hjelpe deg med å lykkes som leder.

På hver samling vil vi hente inn relevante fagpersoner og erfaringsbærere, samtidig som vi vil fokusere på kunnskapsdeling og diskusjon mellom deltakerne.

Send inn søknad innen 17. mars 2024.


Coach i programmet

Som deltaker vil du også få individuelle coachingssamtaler underveis i programmet. Coachingen gjennomføres av Marius Jones, seniorkonsulent i AFF.

Marius Jones

Marius Jones er utdannet samfunnsøkonom, og har en PhD i ledelse fra Norges Handelshøyskole, og er seniorkonsulent i AFF. Han har erfaring med coaching av ledere i innovasjonsprosesser. Han trekker både på forskningsbasert kunnskap om team og ledelse, egen ledererfaring og individualisert coaching. Marius tar nå en videreutdanning innen emosjonsfokusert terapi, og har gjennomført over 100 intervjuer med grundere og ansatte i startups som del av sin egen forskning.

 
 
Coaching og opplegg var helt fantastisk, og jeg fikk veldig stort utbytte av programmet. Jeg har blitt mer bevisst på hvem jeg er og hvordan jeg fremstår som leder.
— Deltaker, kull 2022

9.5/10

score på program

9.6/10

score på coaching

 

Hva lærer du?

    • Få innsikt i den komplekse rollen som leder og utvikle din forståelse av hva det innebærer å være en effektiv leder.

    • Utforsk ditt personlige forhold til lederskap, øk din bevissthet om dine egne styrker, svakheter og personlige preferanser.

    • Introduksjon til metodikker som kan bidra til din personlige utvikling som leder, samt hvordan håndtere følelser i lederrollen.

    • Tilegn deg grunnleggende verktøy for å skape effektive og vellykkede team, samt metoder for å etablere og opprettholde psykologisk trygghet i arbeidsmiljøet.

    • Lær hvordan organisasjonskultur påvirker teamdynamikk og hvordan du kan påvirke kulturen for å fremme produktivitet og trivsel.

    • Utvikle ferdigheter i konflikthåndtering og etablering av en åpen og konstruktiv tilbakemeldingskultur.

    • Få innsikt i betydningen av tydelig struktur og rollefordeling for effektiv teamledelse, samt praktisk prosjektledelse i både lokale og fjernarbeidende team.

    • Rekruttering og hvordan sette sammen et team

    • Lær strategier for å sette retning og mobilisere teamet mot felles mål, samt praktisk implementering av endringsledelse for å sikre organisatorisk suksess.

    • Utforsk kommunikasjonsstrategier for å engasjere interessenter som styret, aksjonærer og andre eksterne interessenter, samt viktigheten av å opprettholde god likviditet i organisasjonen.

    • Få en oversikt over viktige aspekter ved arbeidsmiljøloven, samt betydningen av kvalitetssikring og helse-, miljø- og sikkerhetsarbeid for en vellykket organisasjon.

 

Tidligere deltakere:

Opptakskriterier

  • Selskapet er basert i Nord-Norge

  • CEO i fulltidsstilling

  • Fortrinnsvis 3-15 ansatte

  • Selskapet har en ambisjon om å vokse og bli flere ansatte

  • Gründer har motivasjon og vilje til å utvikle seg som leder

Det er totalt 15 plasser i programmet hvert år. Søknader vurderes opp mot ovennevnte kriterier. I tillegg gjøres det en helhetsvurdering av gruppens sammensetning, for å sikre at deltakerne får best mulig utbytte.

Samlinger

  • 10.-11. april: Ledelse og lederutvikling

  • 12.-13. juni: Å lede andre

  • 18.-19. september: Å lede en organisasjon

Sted: Alle samlinger arrangeres i Harstad på Equinor-bygget (Margrethe Jørgensens vei 13)

Egenandel

  • Egenandel Kupa Startup inkubatorbedrift: 7.500,-

    • Egenandel øvrige: 30.000,-

    • Innovasjon Norge, Samfunnsløftet og Siva dekker resten.

  • I egenandelen inngår kursavgift og coachingsamtaler, samt lunsj og middag på samlinger.

  • Deltakerne må dekke reise og overnatting selv

Frist: 17. mars 2024

 

Vil du vite mer?

Kontakt prosjektleder Irina Melkild
irina@kupa.no / + 47 951 28 453

 
 
 
Forrige
Forrige

Jaro AS med ny bærekraftig strategiutvikling

Neste
Neste

Nyansatt: Tor Åge Vorren til Kupa